- 04. november 2016
Tak ako už niekoľko rokov , aj tento rok sme sa zúčastnili celoslovenského projektu Najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice s pod témou : Vzájomné učenie sa žiakov vo dvojiciach alebo malých skupinách .My sme zvolili dve menšie skupiny tretiakov študijných odborov : biotechnológia a farmakológia a grafik digitálnych médií , a štvrtákov študijného odboru : sociálno – výchovný pracovník .Štvrtáci mali tretiakom priblížiť tému POPPÉZIA. Prítomná bola aj pani zástupkyňa pre TV Ing. Katarína Hladká.
Naším cieľom bolo, aby žiaci dokázali interpretovať svoj názor nielen z prečítaných literárnych textov, ale aj z počutých hudobných textov. Snažiť sa zapájať sa do rozhovoru, objektívne hodnotiť ,hľadať kompromisy, vnímať názory iného. Pokojne diskutovať bez obáv, že ak žiak vyjadrí svoj názor, resp. povie niečo nesprávne, môže sa aj pomýliť a zároveň nie každý sa musí stotožniť s jeho názorom. V pestrosti vyjadrení môže byť názor žiaka nielen pochopený, ale aj nepochopený. Žiak mal dokázať formulovať svoje názory, overiť si svoje vyjadrovacie schopnosti, rétoriku, slovnú zásobu. Je dôležité nielen čítať s porozumením, ale naučiť sa aj počúvať.
Žiaci rozoberali hudobné texty .Svoje dojmy mali nakresliť, analyzovať citáty autorov POPPÉZIE, vysvetliť rozdiely medzi ľudovou piesňou a populárnou piesňou. Na záver mali písomne vyjadriť svoj názor na takýto spôsob vyučovacej hodiny. Všetci žiaci sa zhodli , že takéto „vysvetľovanie“ učiva je pre nich atraktívnejšie a zaujímavejšie .Som rada, že takýto alternatívny spôsob vyučovania žiakov zaujal . Všetci sme vložili do projektu svoju invenciu, nápady, chuť, ale aj odvahu vyjadriť pozoruhodné názory. V konečnom dôsledku práca s lyrickým textom môže byť rovnako zaujímavá ako práca s textom prozaickým.
Mgr.Eva Šofranková